تبلیغات در یوتیوب

یکی از تاثیر گذارترین سرویس های شرکت گوگل یوتیوب می باشد.البته دومین موتور جستجو مجبوب در جهان برای تبلیغات ویدیویی می باشد.یوتیوب با 80 زبان زنده دنیا در دسترس می باشد.که با داشتن 2 میلیارد و 290 میلیون کاربراز پرمخاطب ترین رسانه های جهان می باشد . کاربران یوتیوب روزانه 5 میلیارد ویدئو تماشا می کنند.

وب سایت یوتیوب در سال 2005 به ثبت رسید.با تبلیغ در یوتیوب می توانید کسب  کارتان را به میلیون ها نفر نمایش بدهید.

هزینه تبلیغات یوتیوب بسیار ناچیز و غیر قابل باور می باشد ، بخصوص برای کشور ما یعنی ایران ،که رقابت کم می باشد.

هزینه تبلیغ بصورت CPM محاسبه می شود ؛ به این معنا ست که به ازای هر هزار باری نمایش تبلیغ شما 3 یا 2 دلار از شارژ حساب شما کم می شود. و این هزینه برای این حجم از بازدید و بازدهی بسیار ناچیز می باشد.

تبلیغ بامپر Bumper

در تبلیغ بامپر هدف تبلیغ را باید با دقت انتخاب کنید چرا که تنها تبلیغ شما در 6 ثانیه قبل نمایش ویدئو داده میشود . و اینطور نیست که به ازای هر کلیک هزینه پرداخت نمایید بلکه به ازای 1000 بازدید هزینه پرداخت می نمایید. تبلیغ با روش بامپر یک روش خلاقانه برای افزایش آگاهی کاربران نسبت به برند و کسب و کار شما می باشد.

تبلیغات True View

این نوع تبلیغ تاثیر گذار تر می باشد و تبلیغ شما در ابتدای ویدیو ها نمایش داده می شود .تنها 5 ثانیه کاربر نمی تواند روی آن کلیک نماید . تبلیغ شما اگر بیشتر از 30 ثانیه باشد و کاربر روی آن کلیک نمایید هزینه ایی پرداخت می نمایید.

تبلیغات غیر قابل عبور در یوتیوب نوعی دیگر از تبلیغات آن می باشد ، که امکان رد کردن آن وجود ندارد زمان آن بین 15 تا 7 ثانیه می باشد. اگر کاربر بیش از 6 ثانیه را مشاهده نمایید هزینه ایی پرداخت می نمایید.اگر قصد دارید بازدهی کسب و کارتان افزایش یابد ، تبلیغ باید بسیار جذاب باشد و محصول خود را به وضوح به مخاطبان نمایش بدهید. تا کاربر به طور کامل تبلیغ را مشاهده نمایید.

تبلیغات درون برنامه In_Stream

یک نوع تبلغ ویدئویی می باشد ، که در ابتدای ویدئو و حین پایان ویدئو نمایش داده می شود.شما می توانید پس از 5 ثانیه با زدن دکمه skip ads رد کنید.این نوع تبلیغ در وب سایت هایی که ویدئو های یوتیوب را پخش می کنند و همچنین در کنار ویدئو های دیگر و نتایج جستجو یوتیوب نمایش داده می شود.تبلغ درون برنامه ایی میتوانید به مدت 3 دقیقه پخش شوند ، اما باید 30 ثانیه اول بسیار جذاب و کاربر پسند باشد اگر نمایش تبلیغ بیش از 30 ثانیه باشد هزینه پرداخت می نمایید .

تبلیغات IN_Slate

این نوع تبلیغ ها هم در ابتدای ویدئو ها نمایش داده می شود ، زمان آن 10 دقیقه می باشد که اگر کاربر تمام ویدئو را مشاهده نمایید هزینه ایی پرداخت می نمایید.

تبلیغات In_Search

این نوع تبلیغ بسیار شبیه به تبلیغات متنی گوگل ادوردز می باشد ، تبلیغ شما در بالا و سمت راست صفحه نتایج نمایش داده می شود و به ازای هر کلیک و مشهده توسط کاربر هزینه پرداخت می نمایید. 

مزایای تبلیغات در یوتیوب

تبلیغ در یوتیوب مزایای زیادی دارد که یکی از آنها این است که شما می توانید تبلیغ کانال و کسب و کارتان را روی ویدئو رقبای خود به نمایش دربیاورید. اینکه شما میتوانید مخاطبان خود را از لحاظ سن ، جنسیت ، حتی دستگاه مورد استفاده و .. تعیین نمایید. به این ترتیب تبلیغ شما دقیقا سراغ مخاطبانی می رود که محصول و هدف شما مورد نیاز شان می باشد. این نوع تبلیغ باعث بالاترین درصد تبدیل شدن به مشتری می باشد.

افزایش بازدید کسب و کار و کانال با تبلیغات یوتیوب

جلب توجه مخاطب

شما می توانید در عرض 5 ثانیه با ایجاد تبلیغ ویدیویی جذاب توجه مخاطب را جلب نمایید .

پیغام سریع و کوتاه

پیغام خود را بسیار سریع بیان نمایید ،چرا که زمان برای توضیحات بسیار کم می باشد.

پیدا کردن مخاطب

تبلیغ خود را هدف گذاری نمایید و در لحظه درست به نمایش در بیاورید.

کاربرد تبلیغات در یوتیوب

اولین کاربرد یوتیوب این است که مخاطبان با حصله تری دارند و اینکه کاربرانی که به سراغ یوتیوب می آیند برای مشاهده ویدئو های ده دقیقه ایی وقت گذاشته اند و مانند اینستاگرام نیست. اگر خلاق باشید می توانید توجه کاربر را جلب نمایید ، دوم از نظر هزینه بسیار مقرون بصرفه می باشد .

قابلیت هدف گذاری عظیمی دارد ،یعنی شما می توانید تبلیغ خود را بر اساس نقطه جغرافیا ، سن و سال و … نمایش دهید.به این ترتیب بازدهی تبلیغ شما بالاتر می رود.

بهترین انتخاب و برترین گزینه برای جذب مشتری و شناساناندن هرچه سریع تر کسب و کار خود در فضای آنلاین تبلیغات در گوگل می باشد. چه بسا در سریع ترین زمان و با بهای کم مشتریان خود را پیداخواهید کرد.

آژانس تبلیغات وب ادز با مشاوره رایگان کمپین های تبلیغات گوگل را برای شما فعال می نمایند و شما هر لحظه قادر خواهید بود آمار ورودی و فروش خود را مدیریت نمایید.

سوالات شما

هزینه تبلیغات یوتیوب نسبت به تبلیغات گوگل بسیار ارزان تر است . تاثیر گذاری آن هم نسبت به هزینه تبلیغ عالی می باشد ، شما به ازای هر کلیک حدود 1تا 3 دلار پرداخت می نمایید.

ویدیوهای یوتیوب نیزمانند سایر ویدیو ها باید قوانین را رعایت نمایید.و اینکه باید مطابق با قوانین گوگل ادز نیز باشد.

معمولا این نوع تبلیغ در خارج ایران مناسب می باشد . اما چون مخاطب ایرانی هم دارد امکان نمایش تبلیغات ویدویی امکان دارد.

پس از شارژ کردن حساب گوگل ادز خود تقریبا بین 2تا 3 ساعت زمان لازم است تا تبلیغ شما نمایش داده شود.

خیر لازم نیست شما می توانید تبلیغ خود را آپلود نمایید.داشتن کانال الزامی نیست.

مشاوره تلفنی